Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svobodná výchova v Sudbury Valley School
Procházková, Ivana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá celosvětovým fenoménem svobodného vzdělávání jako radikální alternativou současného většinového vzdělávacího proudu. Cílem autorky je na základě obsahové analýzy domácích a především zahraničních zdrojů popsat fenomén svobodného vzdělávání, pomocí rozboru mediálně zprostředkovaných reportáží a dotazování z prostředí americké Sudbury Valley School zjistit, nakolik je tento model vzdělávání životaschopný, realizovatelný a žádaný i v jiných prostředích (včetně ČR), než pouze tam, kde vznikl, a jaké přináší výsledky. Práce je uvedena vysvětlením nutnosti změny vzdělávacího paradigmatu, tak aby odpovídalo realitě 21. století, a vzájemným vymezením pojmů tradiční a svobodné vzdělávání. Další kapitoly představují koncept svobodného vzdělávání; podstatná část práce pak přináší detailní vhled do fungování a běžného života Sudbury Valley School včetně výsledků jejích absolventů v dalším vzdělávání a praktickém životě. V poslední kapitole autorka shrnuje výsledky zkoumání a dochází k závěru, že svobodné vzdělávání v demokratických školách je přes kritiku a skepsi části veřejnosti zajímavou, realizovatelnou a životaschopnou alternativou většinového vzdělávacího proudu (v ČR pro legislativní bariéry zatím nikoli), která se opírá o jasné cíle a která přináší dobré výsledky. Pro své určité charakteristiky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.